Vasthouden van wat je geleerd hebt

Zorg ervoor dat je weet waarom je jouw gedrag wilt veranderen. De voordelen van het nieuwe gedrag dienen voor jou zwaarder te wegen dan de nadelen van het nieuwe gedrag. Dus maak voor jezelf een rijtje. Bijvoorbeeld als je drie kilo wilt afvallen, schrijf dan op een vel papier wat jou dat gewichtsverlies gaat brengen. Als je besluit om minder alcohol te drinken, schrijf dan op wat dit jou kan brengen. Hoe concreter je dit doet hoe beter het je zal lukken om in een positieve mindset te blijven.

Zoek in je omgeving een (door jou gerespecteerd) persoon die jou steunt en jou positieve aandacht geeft.

Je kunt jouw oude gedrag het beste doorbreken door er een nieuwe gewoonte ‘overheen’ te plaatsen. Herhaal dit steeds in dezelfde setting. At je ’s middags altijd koekjes als je thuiskwam van jouw werk? Eet dan nu bijvoorbeeld ’s middags één stuk fruit als je thuiskomt van je werk. En blijf dit herhalen totdat je dit als een gewoonte gaat ervaren.

Zorg voor een goede voorbereiding (en een goed plan). Haal bijvoorbeeld de verleidingen uit het zicht en zorg voor gezonde alternatieven. Hoe meer verleidingen je uit de buurt haalt hoe beter dat het lukt om positief te blijven.

En om deze tips nou eigen te maken: print ze uit, plak ze op de koelkast of op je computer. Zorg ervoor dat je ze blijft herhalen zodat niets een gezonde leefstijl in de weg staat.

Succes!

error: We willen niet dat je onze content kopieert.

Inloggen

Wegens succes verlengd

Nu bij het GRIP OP JE GEWICHT Kookboek ontvang een gratis eetdagboek ter waarde  van 17 euro.

Daarnaast is het GRIP OP JE GEWICHT programma nu ook tijdelijk beschikbaar als maxi pakket wat bestaat uit: het 6 weekse programma, het kookboek GRIP OP JE GEWICHT en het eetdagboek. Normaal € 136,- en nu tijdelijk voor € 110,-