Omgaan met je zelfbeeld als je aangekomen bent

Onze tips voor je zelfbeeld als je bent aangekomen

  • “Word je bewust van je eigen gedachten.”​

  • “Toets deze gedachten. Kloppen ze daadwerkelijk of is het een gevoel dat is gekomen door reacties van anderen?”

  • “Communiceer met je directe omgeving en de mensen die je vertrouwt over wat je voelt. Door je uit te spreken wordt het niet meer alleen jouw probleem.”​

  • “Kloppen je gedachten over wat anderen van je denken? Heb je bijvoorbeeld weleens gevraagd aan dat familielid dat je naar je ziet kijken, maar niets durft te zeggen, waarom ze niks durft te vragen?”​

  • “Door uit te leggen dat je het zelf lastig vindt en je gevoel te vertellen relativeer je voor jezelf en heb je er waarschijnlijk minder last van.”​

  • “Relativeer. Je bent bezig om te bekijken of je iets aan je gewicht kunt doen. Dat gebeurt niet in een dag of een week. Dat mag je uitleggen. Niet om verantwoording af te leggen, maar wel om jezelf te bekrachtigen dat je er iets aan probeert te doen.”​

  • “Besef als je aankomt dat dit niet alleen je eigen schuld is. Er zijn nog heel veel onderzoeken gaande waarom mensen weer aankomen na een maagverkleining. Leefstijl is daar maar één onderdeel van. Het medische gedeelte dat je lichaam andere reacties gaat geven na een snelle crisisperiode van afvallen is een andere.”​

  • “Als je nog geen antwoord weet of nog niet goed weet hoe je met reacties van anderen moet omgaan, accepteer dit dan. Voor nu is het wat het is. De tijd die je dus niet met teleurstelling doorbrengt kun je zo besteden aan de positieve kanten van je zelfbeeld”​
error: We willen niet dat je onze content kopieert.

Inloggen

Wegens succes verlengd

Nu bij het GRIP OP JE GEWICHT Kookboek ontvang een gratis eetdagboek ter waarde  van 17 euro.

Daarnaast is het GRIP OP JE GEWICHT programma nu ook tijdelijk beschikbaar als maxi pakket wat bestaat uit: het 6 weekse programma, het kookboek GRIP OP JE GEWICHT en het eetdagboek. Normaal € 136,- en nu tijdelijk voor € 110,-